TEMPOH SELESAI URUSAN JUAL BELI HARTANAH SUBSALE

Selalu ada antara kita yang dah ada perancangan untuk urusan jualbeli hartanah, mesti sibuk fikir pasal dokumentasi, pasal isu duit & loan dan sebagainya. Tapi isu tempoh urusan itu untuk selesai juga penting untuk kita ambil tahu supaya perancangan yang dijalankan tu boleh kita rancang dengan lebih tersusun.
Tempoh MINIMUM & MAKSIMUM selesai urusan JUALBELI HARTANAH SUBSALE:
1. Hartanah freehold > Tidak bercagar > Tiada consent > Beli tunai.
Min: 2 minggu.
Max: 45 hari.
2. Hartanah freehold > Bercagar > Tiada consent > Beli tunai.
Min: 30 hari.
Max: 90 hari.
3. Hartanah freehold > Tidak bercagar > Tiada consent > Beli pakai loan.
Min: 60 hari.
Max: 90 hari.
4. Hartanah freehold > Bercagar > Tiada consent > Beli pakai loan.
Min: 75 hari.
Max: 90 hari.
5. Hartanah leasehold > Tidak bercagar > Ada consent > Beli tunai/loan > Bumi atau non Bumi to Bumi.
Min: 120 hari.
Max: 180 hari.
6. Hartanah leasehold > Bercagar > Ada consent > Beli tunai/loan > Bumi to non Bumi.
Min: 180 hari.
Max: 360- 420 hari.
7. Hartanah freehold/leasehold > Ada atau tiada consent, geran dah keluar > Bercagar/nama tuan punya belum masuk geran > Bumi atau non Bumi pada Bumi.
Min: 210 hari.
Max : 360-420 hari.
Ada yang consent dari Bumi ke non Bumi reject terus walaupun setelah appeal.
Perhatian dan sila maklum bahawa:
-Urusan di atas adalah masa anggaran mengikut kebiasaan.
-Tempoh dikira dari tarikh Perjanjian Jualbeli.
-Ia bergantung kepada keadaan kes, pihak yang terlibat, response time pihak terlibat.
-Ada pelbagai keadaan dan sifat kes jualbeli.
-Ia bergantung pada kecepatan dan kecekapan pihak terlibat.
-Ia bergantung kepada kerjasama dan komitmen yang diberikan oleh Pembeli dan Penjual.
-Lain negeri boleh jadi lain tempoh masanya.
-Ada faktor-faktor lain yang menyumbang pada kecepatan atau kelewatan. Seperti diberitahu, ia adalah “case to case basis”.
-Consult your lawyer.

SUMBER: celikhartanah.com


sebarang urusan berkaitan hartanah boleh hubungi saya di
Facebook : Adilah Isharudin
Page FB : Cerita HartaTanah
Instagram : Adilah_Hartanah
Mobile : 018-9086147
Direct whatsapp link : wasap.my/60189086147



Comments

  1. Hai semua

    Nama saya FRADESY RIRITIA, saya dari indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang melihat jawatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
    Saya tidak berada di sini untuk memberitahu anda tentang bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang untuk mereka.

    Saya di sini untuk memberitahu anda yang benar dan hanya LOAN SYARIKAT yang ALLAH dihantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN GLOBAL GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

    Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai terma dan syarat pinjaman yang besar, untuk memungut semua pinjaman mereka adalah berpatutan dan cepat untuk membebankan tidak seperti syarikat-syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
    Tolong jangan tertipu oleh penguji yang mempunyai nombor indonesia dan whatsapp, mereka semua penipu, bagaimanakah sebuah perusahaan perseorangan memberi pinjaman ?, yang sepatutnya menjadi pertanyaan pertama kalian orang-orang saya.

    Saudara-saudara saya dari Asia, saya minta kamu mendengarkan saya kerana saya bersumpah kepada kamu atas nama Allah, bahawa saya memberitahu anda semua kebenaran, SEMUA LOAN GANJARAN GLOBAL, syarikat adalah satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda sebaik sahaja anda melengkapkan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
    Kenapa anda tidak berada di kalangan usahawan ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENINGKAT untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan untuk meningkatkan tahap hidup anda, di sini adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

    Anda sangat bebas untuk menghubungi saya di fradesyriritia12@gmail.com EMAIL saya untuk maklumat lanjut, saya akan senang mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
    Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati semua PINJAMAN SEMUA GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

    ReplyDelete
  2. Saya Queen Chahaya dari Gang plamboyan 1 kec kembangan, Jakarta barat, Indonesia, saya menggunakan waktu ini untuk memperingatkan semua rekan saya INDONESIA yang telah berkeliling mencari pinjaman, Anda hanya harus berhati-hati, saya menghabiskan hampir 12 juta dalam tangan pemberi pinjaman palsu.
    Satu-satunya tempat dan perusahaan yang dapat menawarkan pinjaman Anda adalah PERUSAHAAN RIKA ANDERSON LOAN. Saya mendapat pinjaman Bisnis online saya sebesar Rp50.000.000 dari mereka. Mereka adalah satu-satunya pemberi pinjaman yang sah di internet. Yang lain semua pembohong, Tapi PERUSAHAAN RIKA ANDERSON LOAN memberi saya mimpi dan kebahagiaan saya kembali.
    alamat email: rikaandersonloancompany@gmail.com
    Hubungi / Whatsapp: +1 323 689 3663  
    Email pribadi saya sendiri: queenchahaya@gmail.com. Anda dapat berbicara dengan saya kapan saja Anda mau. Terima kasih semua untuk mendengarkan permintaan saya untuk saran. Hati-hati

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum wr.wb


    Kami adalah perusahaan pinjaman online terkemuka yang menyediakan layanan yang sangat cepat dan mudah dengan suku bunga rendah untuk pinjaman, tujuan utama kami adalah untuk membantu Anda dalam membangun bisnis Anda dan membuat Anda mandiri secara finansial. Anda harus siap untuk mengembangkan bisnis Anda dan memberi diri Anda dan keluarga Anda kehidupan yang lebih baik dan kesempatan untuk lebih nyaman dengan kehidupan, jangan hanya duduk di sana dan berharap semuanya akan berbalik. ini adalah kesempatan Anda untuk bebas dari semua hutang Anda, dan meningkatkan status keuangan Anda, meminta sejumlah pilihan Anda dan kami akan menyediakannya untuk Anda dalam waktu kurang dari 3 hari. ini adalah kesempatan yang telah Anda doakan, hubungi kami hari ini dan Anda akan sangat senang Anda melakukannya.

    Hubungi kami dengan.
    Perusahaan: Arab Credit Group
    Email: Arabcreditgroup@gmail.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Post